Tur til Kerala

Her nyter jeg en kald en på husbåten vår igjennom backwater i Kerala.

Øl, kanaler og livet på en husbåt

Vi levde livet på en husbåt gjennom trange kanaler i backwater, Kerala. Det ble mye øl, fin natur og matforgiftelse på et verst tenkelig tidspunkt.

Vi var en god gjeng på 12-13 stykker som dro fra Pondicherry for å søke lykken og hvilen på en stor husbåt i det herlige sør i India. Etter mye stress, uenigheter og uendelig mange inspeksjoner av husbåter, valgte demokratiet «partybåten» med bonfire på stranden og fester til langt på natten. Det ble selvfølgelig ikke akkurat slik. Hadde vi gått for mitt forslag, til samme pris, hadde vi fått en ti ganger bedre båt, men sånn er det å ha med seg valper som ikke tenker lenger en ølflaska i hånden. Indere er som indere flest, ganske flinke til å gi en finere tolkning av hendelser og ting, enn hva realitenen faktisk er. Vår bonfire endte midt i skogen med 10 indere som skulle ha gratis alkohol og våre damer. Brutus hadde selvfølgelig kontroll på situasjonen inntil han måtte krype til sengs kl 12 med matforgifning. Ut i fra hva jeg husker så løp jeg på do rundt ti ganger den natten, og ja, det kom ut begge veier, samtidig. Jeg elsker bakterienivåene i India, men det gjør ikke magen min..

Her er vår "idylliske" bonfire

Backwater

Indere har en løsning på alt. Vi kjører en runde på et par timer og ved mørkets frembrudd så flyter vi gjerne tilbake til havnen slik at de kan sove der. Kjempegøy.. De glemte å fortelle oss at dette kun var en turistfelle. Jeg hadde sett for meg at vi skulle oppleve lignende hendelser som i filmen Anaconda. Jeg var fullt utrystet med armbrøst, fakkler, skinnvest og cowboyhatt. Turen ble ikke akkurat som vi trodde og jeg anbefaler rett og slett ikke å leie en husbåt i Kerala. Hvis du en gang skal, velg båt med omhu, samt mat og kjøkkenpersonalet, og ha en klar reiserute, for det var ikke noe særlig eventyr vi fikk være med på.

Men det var et fint område når vi først fikk kommet oss ut fra havnen..

Kochin

Turen gikk videre til byen Kochin. En by fullt av turister, men det i seg selv er ikke så galt i India, i fohold til andre land. Turister betyr restuaranter, hoteller og markeder. En kjempefin by med mye god mat og drikke.

Haven i Kochin. Fiskenettene er kinesiske.

Kochin hadde en jødisk bydel, noe som er spesielt i India, selv om det er et sekulært land. Vi var innom den jødiske synagogen og markedet, og jeg fikk endelig kjøpt meg en hippiebag, eller man-purse om du vil. Ohh no u didnt..

Nesten en fullkommen Hippie.. To be continued..

Legg igjen en kommentar

