The Kashmirian

Adil the "herdsman"

Kulturkræsj

I min nye studettilværelse i Pondicherry, India møter jeg mange nye og hyggelige mennesker. En av dem er skøyeren, rakkerfanten og den kulturelle Adil fra Kashmir.

Jeg har endelig kommet i gang med fred og konfliktstudiet i India. I en koselig og rolig by, vekk fra det «verste» av India nyter vi studentlivet. Denne gangen er det mange nasjoner som deltar på studiet, bl.a to fra Nepal, to fra Sri Lanka, en fra Østerike, en fra Sveits, noen svensker og dansker og ikke minst min nye bestevenn, Adil fra Kashmir.

Her er vi på stranden og skyter med luftgevær. (softgun)

For de av dere som ikke kjenner til Kashmir, eller har hørt om det før, befinner denne lille nasjonen seg i nord-øst i India, på grensen til Pakistan. Det hører med til i historien at dette flotte landet er midt i en konflikt mellom atommaktene India (hinduer) og Pakistan (muslimer).

Adil elsker kokosnøtter! Mmm, milk..

Men, tilbake til min nye venn, Adil. Dagene er ikke det samme uten denne hyggelige og voksene mannen. Han bringer mange intellektuelle samtaler om fred og konflikter, men ikke nok med det. Vi har det kjempehyggelig sammen og han bidrar til at latteren sitter løst hos alle studentene. Adil elsker å bli tatt bilde av og hittil har jeg gitt han godt over femti bilder av han selv. Denne herlige og blide fyren bidrar til at jeg ikke river ut håret mitt under oppholdet i India.

Adil sitt favoritt sitat:

– Women. They ruin all the fun..(inside joke)

Takk Adil!

Legg igjen en kommentar

